Nahoru
Hlubočka volá jaro
Celý článek

Domácí příprava od 11.3. do 20.3.2020

Žáci zadané úkoly a zápisy vypracovávají do školních sešitů.

ZEMĚPIS 6. ročník

Plán výuky od 11. 3. - 20. 3. 2020

 

6. D (11. - 13. 3)

  • Přečíst text (uč. 17-20)
  • Výpisky do sešitu:

Téma: Utváření zemského povrchu

1) Vnitřní přírodní činitelé

  1. A) Vrásnění - dotykem dvou litosférických desek dochází ke zvlnění+ obr. 18
  2.  
  3. B) Kerná činnost - působením vysokého tlaku, kdy se horniny zemské kůry již nemohou prohýbat   
    1.           vznikají pukliny – tvz. Zl
    2.           + obr. 19

 

  1. C) Sopečná činnost - vznik sopečných pohoří, ostrovů
  2.  
  3. D) Zemětřesení - sesuvy hornin, pokles části povrchu, propast

 

  1. 6. A, B, C, D (11. - 13. 3)
  • Přečíst text (uč. 21-24)
  • Výpisky do sešitu
  • Téma: 2) Vnější přírodní činitelé
  1. A) Působení vody
  2.           a) dešťová - slabě kyselý roztok, hornina měkne a drolí se (Moravský kras)
  3.           b) voda tekoucí - potoky, řeky, vodopády
  4.                     - prohlubováním koryt vznikají říční údolí, kaňony, údolí tvaru písmene V
  5.           c) led - horské ledovce unáší s sebou velké balvany - obrušují zemsky povrch

 

  1. B) Působení větru - unáší písek, kamínky, rostliny... nárazem dochází k obrušování skal a kamenů
  2.           - vznik přesypů - tzv. Duny, půdní eroze
  3.           - pouště - vítr vysušuje půdu; pobřežní útesy - vítr způsobuje ohromné vlny
  4.           Obrana - Větrolamy - brání vysušování, odnosu půdy

 

  1. C) působení teploty - rozpínání skal - puknutí, drolení
  2.  
  3. D) Působení rostlin - kořeny narušují skalní útvary v puklinách, zpevňují půdu
  4.  
  5. E) Působení činnosti člověka - přetváří koryta vodních toků, přehrady
  6.  
  7. + opis textu s. 24 - tučné shrnutí

 

  1. 6. A, B, C, D   (16. - 20. 3.)
  • Přečíst text (uč. 25-30)
  • Zápis do sešitu s. 30 tučný text z rámečku

Téma: Vertikální (výšková) a horizontální členitost

+ obr s. 29 Schéma oceánského dna

+ vypracování otázek 1.- 6. a tajenky do sešitu

 

 

 

ZEMĚPIS - 7. ročník

Plán výuky od 11. 3. - 20. 3. 3020

 

ZEMĚPIS - 7. ABC

11. 3. - 13. 3. 2020

KNIHA str. 28-31

Zápis do sešitu:

AMERIKA - PŘÍRODNÍ KRAJINY

Žáci si přečtou od str. 28 - 31 přírodní krajiny v Americe.

Následně si udělají samostatný zápis.

Vzorový příklad:

  • POLÁRNÍ PUSTINA

          - území Grónska, arktické ostrovy

          - rostlinstvo: řasy, lišejníky, mechorosty

          - živočichové: lední medvěd, lachtan

 

  • TUNDRA

          - rostlinstvo: lišejníky, nízké keříky, trsy travin, břízy, vrby

          - živočichové: lumíci, sob polární, liška polární, vlk 

 

 

ZEMĚPIS - 7. ABC

16. 3. - 20. 3. 2020

KNIHA str. 32-33

Zápis do sešitu:

OBYVATELSTVO AMERIKY

  • PŮVODNÍ OBYVATELÉ

          - Indiáni

                 - Severní Amerika (Apačové, Komančové, Siuxové)

                 - Jižní Amerika (Aztékové, Mayové, Inkové)

          - Inuité (sever Ameriky - Eskymáci)

 

  • OBJEVENÍ AMERIKY

          - 1000 Vikingové

          - 1492 Krištof Kolumbus

 

  • RASY

          - rasově nejpestřejší světadíl

                 běloši - kolonizátoři (přistěhovalci)

                 indiáni - původní obyvatelé

                 černoši - zdroj pracovní síly (Afrika)

 

  • JAZYK

          - Severní Amerika (angličtina, francouzština)

          - Jižní a Střední Amerika (španělština, portugalština)

 

  • SÍDLA

          - Ciudad de México

          - New York

          - Sao Paulo

             

DO SEŠITU Z DRUHÉ STRANY VYPRACOVAT CVIČENÍ - str. 33 dole

 

ŽÁCI SI SAMOSTATNĚ PROCVIČUJÍ PŘÍRODNÍ POMĚRY AMERIKY

slepá mapa - členitost, povrch, vodstvo

viz. příloha

 

 

 

ZEMĚPIS - 8. ročník

Plán výuky od 11. 3. - 20. 3. 2020

 

ZEMĚPIS - 8. ABC

11. 3. - 13. 3. 2020

Práce s atlasem

Zápis do sešitu:

ČESKÁ REPUBLIKA - POVRCH

      - povrch České republiky tvoří dva odlišné geologické celky

  1.                 1) hercynské vrásnění: Česká Vysočina - starší (konec prvohor)
  2.                 2) alpínské vrásnění: Karpaty - mladší (třetihory)

 

      - nejvýše položené místo - Sněžka (1602 m n. m., Krkonoše)

      - nejvýše položený bod - vysílač na Pradědu (1653 m n. m)

      - nejníže položené místo - Hřensko (115 m n. m., hladina Labe)

      - nejníže položený bod - Macocha (-135 metrů, Moravský kras) 

 

VÝŠKOVÁ ČLENITOST

      - Nížiny - (do 200 m) – 20% území

      - Pahorkatiny - (300-600 m) – 40% území

      - Vrchoviny - (600-900 m) – 30% území

      - Hornatiny - (900-1600) – 10% území  

      - Velehornatiny - (nad 1600)

 

ÚKOL - DO ŠKOLNÍHO SEŠITU NAKRESLIT MAPU ČR

(ZAKRESLIT VÝZNAMNÁ POHOŘÍ + NEJVYŠŠÍ VRCHOL)

(Krušné hory, Šumava, Krkonoše, Český Les, Orlické hory, Jizerské hory, Lužické hory, Jeseníky, Moravsko-slezské Beskydy, Karpaty, České Středohoří, Středočeská pahorkatina, Českomoravská vrchovina)

 

 

ZEMĚPIS - 8. ABC

16. 3. - 20. 3. 2020

Práce s atlasem

Zápis do sešitu:

ČESKÁ REPUBLIKA - VODSTVO

          - ČR je vnitrozemský stát 

          - nemá ŽÁDNÝ přístup k moři 

          - díky své poloze „střecha Evropy“

          - ČR prochází hlavní evropské rozvodí

          - na území ČR tři úmoří:                                                                

               - Severní moře

               - Baltské moře

               - Černé moře

 

JEZERA

          1) jezera ledovcová - pouze Šumavě

                        - Černé, Čertovo jezero, Laka, Prášilské a Plešné

          2) jezera krasová - v Macoše, v Hranické propasti

          3) jezera hrazená - Vlčí jezero

          4) jezera rašelinová - Tří jezerní slať na Šumavě

 

RYBNÍKY

     - rybníky jsou vytvořeny lidskou činností

     - budování má u nás dávnou tradici

                            - Jakub Krčín z Jelčan – největší rybník Rožmberk

     - největší koncentrace rybníků – jižní Čechy

 

ÚKOL - DO ŠKOLNÍHO SEŠITU NAKRESLIT MAPU ČR

(ZAKRESLIT VÝZNAMNÉ ŘEKY)

(Labe, Vltava, Berounka, Ohře, Morava, Dyje, Svratka, Jihlava, Sázava, Bečva, Jizera...)

Pomocí atlasu nebo internetu vyhledej:

  1. a) Tři nejdelší řeky v ČR.
  2. b) Tři řeky podle rozlohy povodí.
  3. c) Tři řeky podle průměrného průtoku.
  4. d) Pomocí atlasu zjisti, kde pramení řeky: Vltava, Labe, Morava.

 

 

ŽÁCI SI SAMOSTATNĚ PROCVIČUJÍ PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR

slepá mapa - povrch, vostvo

 

 

 

ZEMĚPIS - 9. ročník

Plán výuky od 11. 3. - 20. 3. 2020

 

Zeměpis 9.B, 9.C (čtvrtek, pátek)

Téma: Globální doprava

Úkoly:

Učebnice str. 90/opsat do sešitu tabulku s různými úrovněmi a funkcemi dopravy. S čím mají žáci osobní zkušenost. Popsat osobní zkušenost.

Uč. Str. 91/zodpovědět otázku, jak změnily nízkonákladová doprava ceny a jejich četnost?

Vyhledat v atlase velká světová letiště na světadílech:

Afrika -

Asie -

S. Amerika -

J. Amerika -

Austrálie -

Evropa -

Zamyšlení, proč je letiště zrovna tam. Hraje roli funkce města? Cestovní ruch, geografická poloha?

U každého letiště úvaha.

Vyhledej v učebnici, co znamenají jednotlivé pojmy a jak souvisí s dopravou.

Tanker:

VRT:

MHD:

TEN:

IATA:

 

Zeměpis 9.A, 9.B, 9.CD (pondělí až pátek)

Téma: Služby

Opakování - zařaď jednotlivé profese do sektorů hospodářství

Primér -

Sekundér -

Terciér -

Kvartér -

Holič, řidič kamionu, učitel, vědec, pokladní, zaměstnanec na ropné plošině, geolog, operátor výroby.

Služba - slouží lidem, uspokojují jejich potřeby. Patří do nevýrobní složky hospodářství.

Úkoly:

Zamyslete se nad svým dnem a vypište služby, které jsou součástí vašeho denního programu.

Str. 99/Práce s tabulkou – porovnejte podíly jednotlivých sektorů hospodářství na tvorbě HDP podle světadílů. Vysvětlete zjištěné rozdíly.

Str. 99/Otázky a úkoly 1,2,3

Vysvětli pojmy:

Masová výroba

Hypermarket

Maloobchod

Jak souvisí rozvoj služeb s dopravou? Napadá Tě něco?

Str. 101/opsat shrnutí

Str. 101/Otázky a úkoly 1,2,3,4

 

Kalendář akcí

Naši partneři

Jak se k nám dostanete

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.